onsdag, januari 17, 2018

Fusksemla.

Varje år bakar jag semlor. Det är så gott, hela familjen gillar semlor.

Men jag funderade på hur Sonen skulle kunna smaka semlor i år. Man kan liksom inte köpa semlor på närmsta konditori här, eller där, Chicago. Jag hörde talas om att det blir goda semlor om man använder brioche eller hawaiian dinner rolls. Det är söta småbröd. Kunde kanske vara nåt för Sonen.

På Whole Foods hittade jag något som kallades brioche dinner rolls. De var lite fyrkantiga men smakade faktiskt riktigt bra, som en slags bulle. Jag vispade grädde och fyllde med mandelmassa, eller mandelmassa blandat med mjölk och brödsmulor från briochen.

Serverade här hemma och Ironman gav båda tummarna upp.

Så fusksemla funkar också. Om man är desperat.

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, det är ju verkligen ett bra sätt för oss (mig) som inte bakar. Hawaiian bread har jag sett som förslag förr, men ska absolut kolla upp det här med brioche också. Sen kanske man kan krydda lite lätt med lite kardemumma också. MUMS!!

eastcoastmom sa...

Vet inte om det funkar med all sorters brioche, men den här var jättebra!