lördag, december 16, 2017

Slut som artist

Vet inte varför jag är så stressad just innan vi har vår årliga glögg. Kanske delvis för att jag faktiskt gör all glögg själv, det finns ju inte att köpa här. Det är svårt att beräkna hur mycket glögg som kommer gå åt, i år gjorde jag en betydligt mindre söt glögg och den gick åt som smör i solsken. Drygt åtta flaskor glögg, jag hade en knapp flaska kvar när gästerna gått hem.




Vi hade ungefär 40 gäster. Den gravade laxen som Ironman gjort var magiskt god och hade en strykande åtgång.

2 kommentarer:

Marina sa...

Jag kan hålla med om att den hemgjorda, lite mindre söta, glöggen blir väldigt god. Nu är jag ju tillbaka i Sverige och eftersom glögg finns att köpa här så har jag tyvärr blivit lite lat, men någon gång kanske...

eastcoastmom sa...

Om vi kunde köpa glögg skulle jag kanske göra det. Men, den hemgjorda glögg jag gör, den gjorde jag faktiskt när vi bodde i Stockholm också!