torsdag, december 07, 2017

Redan jullov

Hemma! Den här killen kom hem sent igår kväll, han landade 22.30, och Ironman hämtade honom på flygplatsen. Han hade tur med sitt tentaschema, hade sista tentan onsdag förmiddag, terminen slutar på fredag. Nu är Sonen hemma till strax efter nyår. (bilden frän september)

Julgran, check. I tisdags kväll klädde Dottern och hennes pojkvän julgranen här hemma. Varm choklad med vispgrädde passade till.

Amazon levererar. Det kommer paket varje dag inför jul. Men jag har inte beställt något. Det är grannen som använder vår adress för att inte hennes barn, 5 och 9 år gamla, ska se alla paket.

Julmusik. Överallt spelas det julmusik. En radiokanal spelar enbart julmusik fram till jul. Affärer spelar julmusik. Vi spelar lite juljazz, ibland. Det är lätt att överdosera...

4 kommentarer:

Brysselkakan sa...

Amazon levererar till mig också. Fast till sonen i USA då som lär får kånka en tung väska när han ska flyga hem!
Mysigt att ni redan fått hem sonen, vi får vänta tills 21 dec för det finns ju de som ska rätta alla tentor också.

Annika sa...

Åh vad tidigt han kom hem. Mysigt. K kommer på onsdag.
Imorse när jag vaknade låg en leverans från J Crew på min trappa!! Igår när jag gick och la mig låg den inte där, men när jag skulle hämta tidningen klockan 7 så låg ett stort paket på trappan. Otroligt hur det levereras i juletid. OCH Amazon, såg att man kan få leverans därifrån på 2 timmar!!! Julmusik på radion 24/7 gillar jag. Problemet är att de spelar samma och samma, så det kan bli lite tröttsamt. Så jag lyssnar mest på mina egna jullistor eller letar på Spotify, eller tar Bjällerklang på SR, men de kör ju också väldigt snarlikt hela tiden.

eastcoastmom sa...

Älskar Amazon Prime!
Jo nån måste ju rätta alla tentor... Calculus på UChicago är inte att leka med, enligt Sonen... Men han verkar nöjd och glad.

eastcoastmom sa...

Hem tidigt och sen börjar de direkt efter nyår igen.
Det verkar som om de tävlar om vem som kan leverera snabbast! Amazon är helt otroliga!
Jo jag gillar mest den julmusik jag väljer själv. Diana Krall och Peter Jöback är mina favoriter.