söndag, oktober 15, 2017

Grått och onödigt jobb

Någon i familjen har ett stort lopp om några veckor, så den personen tränar lite speciellt just nu. Idag sprang personen 35 km, som de flesta andra helger ska jag tillägga. Den här gången på en mycket kuperad bana. Det är för varmt för att springa tyckte personen, och jag som helst tränar när det är typ nollgradigt utomhus håller med: mitten av oktober och vi har 23C. Hallå! Whats wrong?!

Grått men varmt var det idag. Duggregn och värme.

Eftermiddagen ägnade jag åt ganska onödigt jobb. Jag fotograferar cheerteamet när de har match och lägger sedan upp bilderna, de bättre bilderna, på en hemsida där alla i laget och deras föräldrar har tillgång till bilderna. So far so good.

Problemet är att listan över laget och email inte är uppdaterad sedan teamet skapades, i slutet av maj. Well, två tjejer har slutat och två har fått gå från teamet. Men emaillistan innehåller alla, inte alls uppdaterad till de som verkligen ska ha information. Nu har jag lekt detektiv och pusslat ihop personer med email, inte alltid så enkelt eftersom många har ganska kreativa namn på sina email.

Men trägen vinner! Tror jag fick till det och att bara rätt personer fick email om uppdaterade bilder.

Inga kommentarer: