torsdag, oktober 19, 2017

Family weekend

Family weekend. Imorron flyger Ironman till Chicago för att hälsa på Sonen, det är family weekend på UChicago. Jag stannar hemma för att ta hand om Sixten, katterna och Dottern. Men nu ångrar jag mig lite, det skulle vara så kul att se hur vår student har det! Räknar dagarna till Thanksgiving när han kommer hem några dagar.

Trevlig fika. På tok för länge sen vi träffades, B och jag, men idag så. Pratade mest college, plugg, övningskörning och balklänningar. Hon är nog den mest sansade, kloka person jag känner.

Värme på. Häromdan och natten hade vi värmen på för första gången i höst. Bytte sommatäckena mot duntäcken. Men nu är det ju hyfsat varmt igen, nästan varmt med duntäcken. Vi sover ju bäst i riktigt svala sovrum med varma täcken, sådär 15C sovrum. Utom Dottern, som är väldigt frusen av sig.




2 kommentarer:

Annika sa...

Vad synd att du missar family weekend. MEN med facit i hand kan jag säga att det är bättre, och lugnare, att åka dit då det inte är family weekend. MEN roligt att din make for.
Nästa ggn jag träffar K blir till Tgiving också. Men jag har ju sett henne mer än vad du sett din son i höst. Första året är jobbigast, sen blir allt så mkt lättare. Eller, första terminen är jobbigast.
Ja, nu är det lite varmare igen, men svala nätter. Skönt när det är kyligare i luften.
Ha en fin helg!

eastcoastmom sa...

Men det känns bra att maken kunde hälsa på sonen, så jag får direktrapporter. Nu känns det ännu bättre, sonen tycker verkligen att han valt rätt, att han trivs, och plugget går bra. Så otroligt skönt att höra.