torsdag, april 27, 2017

Finals

AP finals. Den här veckan och två veckor framåt har Sonen sina AP-finals. Det prov han var mest orolig för hade han i onsdags och det kändes helt ok efteråt sa han. AP Calculus är tydligen ingen barnlek.

Bestämma sig. Nu har de flesta seniors bestämt sig för vilket college de ska studera vid till hösten. En av Sonens bästa kompisar bestämde sig häromdan. Sista dagen är sista april, tror jag. Hade mardrömmar om att det var så det skulle bli för Sonen, men nu har vi ju vetat i flera veckor var han kommer plugga i höst.

Vuxenpoäng. Av nån anledning fick jag en katalog från Talbots i brevlådan. Bläddrade i den och tyckte att den innehäll en hel del snyggt. Jag borde få många vuxenpoäng för det är ganska damigt klassiskt mode. Inga avklippta jeansshort om vi säger så.

2 kommentarer:

Taina sa...

Gillar Talbots! Köper gärna mina "dress pants" där eftersom de har i min storlek och jag behöver aldrig lägga upp byxbenen. Snygga kavajer brukar de också ha där. Blir alltså mest mina arbetskläder som jag köper där.

Annika sa...

Gillar också Talbots, redan för sådär 12 år sen köpte jag en kavaj där som jag ännu har kvar. Nej, nu får man börja spana in ställen som Talbots, Chiccos, J Jill etc, haha! Anthro gjorde mig djupt besviken då jag var där sist. Kläder jag absolut inte kan, eller VILL, ha. Korta tröjor och blusar, pingvinärmar etc. Nej tack. GAP gillar jag än idag, liksom J Crew o Banana. Men börjar snegla lite på de mer klassiska, som tex Talbot. Gillar Loft också. Ja, det är den sista april för college, sen börjar det med waiting lists etc. SÅ hamnade K på Elon, via waiting list. Då hade vi redan bestämt och betalat in till ett college, men det gick om intet när Elon BFA knackade på sas :-)
Ha en fin helg!!