söndag, december 04, 2016

Den där svansen

Ibland känns det som om Zingo får mest uppmärksamhet. Han älskar tonåringarna här i familjen så det är enkelt att fånga honom på bild.

Så har vi Soda. Som inte alls är lika social, eller i varje fall inte ligger och myser i timmar hos kidsen. Men han har andra egenskaper.

Soda pratar jättemycket med mig. Han slänger sig på golvet och vill bli klappad på magen. Nu kommer han ofta och lägger sig i mitt eller Sonens knä - katten har favoriter- och man känner sig verkligen utvald. För Soda är en lite mer reserverad katt.

Den där svansen! Soda har den mest fantastiska svans jag sett på en vanlig bondkatt, de är ju gatukorsningar våra katter. Hela hans päls är lång och tjock.

Älskade fina Soda med sina mjuka tassar och stora ögon. Min vackra katt.

2 kommentarer:

Annika sa...

Så himla härligt med katter, AnnMarie. Jag avundas er, ska du veta. Inget är som en gullig, gosig varm katt. Soda har verkligen en fin svans!

eastcoastmom sa...

Åh jag älskar dessa katter! Och barnen fullkomligt avgudar katterna!!!