söndag, november 06, 2016

Sunday, slow day.

Vi fick vintertid inatt men katterna tyckte att det fortfarande var sommartid. Så de väckte mig strax efter fyra imorse och ville ha frukost. Så, ja, det fick de. Sen försökte jag somna om. Gick sådär. Slumrade i alla fall.

Sonen sov hos en kompis. Ibland är det ju enklare eftersom han inte får köra efter kl 23. Ofta textar han just efter och undrar om jag tycker det är ok att han kör hem ändå. Jag svarar ja, snabba dig. Igår sov han över. Hans kompisgäng är så bra, jag är så tacksam för det. Och Dottern gillar dem, ser dem som sina extra storebröder.

Putsat fönster. Planerat för Election Day Clinic som cheer ska ha på tisdag och jag är ansvarig för. Barnen har haft lite läxor men inte så mycket, det är slutet på en betygsperiod. Ironman har sprungit och spelat golf.

Middag hos Bästa Grannarna. Nu tar vi det lugnt, bara lugnt.

4 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Lite nyfiken, varför får sonen inte köra efter kl 23? Ja katter och bebisar hajjar inte riktigt det där med sommar-och vintertid :)

eastcoastmom sa...

Unga bilförare får inte köra bil efter kl 23 här i Connecticut. När de fyller 18 får de köra när som eftersom de är myndiga. Så det är inte vår familjeregel utan faktiskt en bestämmelse alla måste rätta sig efter.

Gabriella Kruger sa...

Aha! Då hänger jag med. Tack för info!

Annika sa...

Det är kl 24 här hos oss i VA, under 18 år. Jag tyckte det var så bra. Visste att hon skulle komma innan midnatt.
23 är en ännu bättre tid :-)
Inför normaltid hela året. Slopa sommartiden. :-)