tisdag, oktober 25, 2016

Kalla händer

Bara några plusgrader imorse. Mötte flera som var påpälsade med dunjackor, fårskinnsvantar och öronmuffar. Jag hade bara en tunn hoodie, borde haft fingervantar kom jag på efter ett tag.

Det blev varmare på dan men småkyligt. Skönt.

Nu håller trädgårdsföretagen alla anlitar på att samla in de löv som redan fallit. Förut hörde man dånet av gräsklippare. Nu är det dånet av lövblåsare.

Vi är old school och räfsar våra egna löv. Det är en ganska bra workout.

2 kommentarer:

Annika sa...

Frost här imorse. Jag har också bara hoodie på mig vid PWs, men de jag möter är ofta påpälsade. Snart dags för vantar även för mig.

Cari sa...

Hoppas din träningsvärk från igår är ok.
Att räfsa löv är verkligen träning (och kan ge blåsor i händerna - handskar behövs då också).