tisdag, juli 05, 2016

Jetlag, och ändå inte.

Lite jetlag. Vet inte om jag vågar ropa hej ännu, men efter två nätter hemma i Connecticut har ingen i familjen nån jetlag att skryta om. Jag som brukar ha hemsk jetlag när jag flyger västerut, vaknar bara några gånger på natten och somnar faktiskt om efter ett tag. Vi vaknar ganska tidigt allihop, men det är ju bara bra.

Regn hos mig. Inatt regnade det ordentligt, jättebra för då slapp jag vattna i trädgården. Men sådär kul när jag skulle ut och träna på morgonen. Det var dimma och hundra procent luftfuktighet... Som att simma fram på land.

Barnvakt. Dottern är barnvakt en del den här veckan hos våra amerikansk-tjeckiska vänner. Det är två killar som är otroligt väluppfostrade och gulliga, och roliga. Som tur är för våra kids tycker småkillarna att det är jättekul när våra tonåringar barnvaktar, kanske är det därför jobbet känns så enkelt.

Träning. Igår morse förvånade Dottern genom att ge sig ut och springa vid sju, hon var ändå vaken tyckte hon. Idag hade hon cheerträning. Och Sonen sprang imorse. De bör ju träna inför höstterminen men det kan vara lite si och så när tonåringar ska ta hand om sin egen träning över ett långt sommarlov. Så bra start.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jetlag är inte kul. Jag brukar drabbas värre i österled.
Ja jösses vad fuktigt det var igår, och idag med för den delen. Men vi hade också regn sgs hela 4 juli och natten mot den 5.
Ja lika bra att passa på att utnyttja jetlagen, som din dotter gjorde, då hon sprang redan kl 7. Ha det så gott.

Desiree sa...

Harligt att det gar bra med jetlagen och att den inte var sa svar denna gangen. TYcker att det ar lite olika varje gang for mig. Wow, morgonpigga tonaringar du har som ar ute och springer vid 07. Fast det ar bra tid att springa innan det hunnit blir for hett och fuktigt ute.