onsdag, juni 01, 2016

Sommar och sol

Här strålar solen och luftkonditioneringen är på i princip hela dagarna. Det ser ut som om vi ska få några nätter som inte är så varma, bara typ 13C, då hoppas jag vi kan sova med öppna fönster istället.

Sista veckorna i skolan går så fort! Barnen har bara knappt tre skolveckor kvar, inte klokt. Sonen gör en träningsfri vecka nu, eftersom de tränar så på track ska de ta en vecka utan träning typ tre gånger om året, enligt tränarna. Det var konstigt att ha honom hemma direkt efter skolan, redan 14.30, annars är han ju aldrig hemma förrän efter träningen nån gång efter fem. Eller betydligt senare.

3 kommentarer:

Anne sa...

På den bänken hade man ju inte haft nåt emot att sitta och njuta av havet. Ni bor verkligen idylliskt. Just havet kan jag sakna väldigt mycket ibland och någon dag skulle jag nog absolut vilja bo vid havet igen. Maken delar inte alls den här känslan eller behovet som jag har av vatten, kanske beroende på att han är uppväxt i svenska inlandet, med insjöar och skogar istället. Så olika vi alla är!

Annika sa...

Nu är det verkligen sommar! AC natt och dag här. Fukten tillbaka.
Tre veckor kvar tills skolan är slut. Åker ni till Sve sen?
Ja, så härligt att du kan gå till havet när du vill. DET kan inte jag. Avis!!

Desiree sa...

Då har sommaren verkligen kommit till er i och med Memorial day. Vi har köpt en ac till sovrummet om hettan slår till igen i sommar. Hemskt utan ac om det är väldigt varmt. Klokt med träningsfri vecka. Det behövs om man tränar mycket med jämna mellanrum. Det är bra att tränarna ser till att kidsen tar vila när det behövs.