tisdag, juni 14, 2016

DCX

Idag är jag ganska trött efter en kort natt. Vi var hemma strax innan ett inatt, Ironman och jag, efter konserten med Dixie Chicks på Madison Square Garden.

Och vilken konsert det var! De här tjejerna kan verkligen spela. De öppnade med The Long Way Around och fortsatte sen med massor av sina fantastiska låtar. Not Ready To Make Nice. Cowboy Take Me Away. Och såklart Wide Open Spaces som hela publiken sjöng med i. Landslide som är en cover från Fleetwood Mac spelade de också.

Wow. Verkligen bara wow. Det här kommer jag leva på länge länge.

5 kommentarer:

L sa...

Aaah, grattis till dig. Såg dem när de var i Malmö, efter att ha längtat i många år. Fantastiska!

Desiree sa...

Underbart nar man gar pa en riktigt bra koncert. Dixie Chicks skulle jag verkligen vilja se nagon dag om jag far mojlighet. Later som en riktig toppenkvall ni fick.

eastcoastmom sa...

Åh vad kul att du också sett dem! Ja att se Dixie Chicks var verkligen en dröm för mig!

eastcoastmom sa...

De har inte turnerat eller ens spelat ihop på nästan 10 år, så det här kändes som en måste-konsert! Dessutom hade vi riktigt bra platser!

Annika sa...

Vad KUL. Jag var också på konsert igår, men en lågmäld sådan, Jackson Browne, på en utomhusarena (vi hade med picnic och vin) väldigt nära mitt hem. Najs. Men det var alla gånger mer drag i din konsert!