söndag, maj 22, 2016

Kolasnittar

Under flera veckors tid har jag försökt få Dottern att baka kolasnittar. Idag tröttnade jag och började själv. Då dök hon upp i köket och ville minsann ta över. Visst, varsågod.

Men degen blev smulig och ville inte hålla ihop så hon tappade tålamodet. Jag fortsatte med bakander och allt som behövdes var att arbeta lite med degen. Enkelt.

Kakorna blev jättegoda, kolasnittar är ju det. Jag gick över med ett gäng till Bästa Grannarna och de gjorde också tummen upp. Sen har familjen här smakat en hel del så man kan lugnt säga att kakorna har en försvinnande åtgång.

2 kommentarer:

Desiree sa...

De ser supergoda ut. Sa underbart att ni har liljekonvaljer. Jag har faktiskt inte hittat sadana har I Schweiz. Grattis igen till Ironman for annu ett strong lopp.

eastcoastmom sa...

Kolasnittar är en av mina favoriter.
Älskar liljekonvaljer, doften!
Tack, han är betydligt starkare än han inser min Ironman.