söndag, mars 20, 2016

This and that

Lyssna! Absoluta favoritlåten just nu, den är på franska. Både Dottern och jag kan inte få nog av den här. Har faktiskt inte sett videon förrän nu.



Söndagsmiddag. Jag ville prova något nytt och utgick från ett recept av Nigella med färsk fänkål och apelsiner. Det blev verkligen jättegott och Ironman gjorde ris på persiskt vis med smör och yoghurt. Maximala smakpoäng på middagen!

Snygg kille. Sonen är på Indoor Track Banquet ikväll. Han hade skjorta, kavaj och lånade slips av sin pappa. Dessvärre fick jag inte ta några kort men himmel! vad stilig han var. Jo det är klart att jag tycker så, jag är ju hans mamma.

Straight Outta Compton. Vi såg en film som visade en del av musikhistorien igår kväll. Hip-hop i Los Angeles på sena 80-talet och en bit framåt. Riktigt bra och intressant. Rekommenderas.

Snö? Ja vi får väl se, just nu är prognosen 3-7 cm så jag är inte så orolig för en snow day på måndag. Men här vet man liksom aldrig, vi får se helt enkelt.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Mums, er middag later jattegod. Kan tanka mig att sonen var stilig. Hoppas att bakslaget for varen ar kortvarigt. Ha en bra mandag.

eastcoastmom sa...

jag trodde inte ens att jag gillade fänkål! Men det var gott!

Ann sa...

Fantastisk låt. Älskar hans röst.

eastcoastmom sa...

ja! Visst är låten bra!