torsdag, mars 03, 2016

Det rosa morgonljuset


Morgonljus. Solen går upp tidigare så man får verkligen vara uppe med tuppen om man vill se soluppgången. Jag tog en promenad - ingen snabb power walk med min träningsvärk! - imorse och ljuset vid stranden var liksom rosa vid 6.20. Det var nån minusgrad och jag hade glömt handskar. Hua!

Sovmorgon. Barnen hade ju sovmorgon. Skönt för dem. Sen tog Dottern skolbussen och Sonen körde bil idag. Jag vet att det är många som fuskar och skjutsar sina syskon trots att det är olagligt det första halvåret som nybliven körkortsinnehavare, men nej, vi vill inte det.

Husdrömmar. Av en tillfällighet kom jag på att kolla på SVT om det går en ny omgång av min absoluta favoritserie, Husdrömmar. Och tänk att serien går just nu! Jag såg första delen med intervjuer av de familjer som varit med tidigare år. Programledarna Gert Wingårdh och Pernilla Månsson Colt är suveräna tillsammans. Älskar det här programmet.

Kursval. Sonen har i princip gjort sina kursval inför Senior year. Många AP-kurser blir det, vilket oroar mig en aning. Dottern funderar fortfarande, men vi har några veckor på oss fortfarande.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Värt att vara morgonpigg för att få uppleva detta fina morgonljus. Älskade att springa på stranden i Florida just för att få uppleva dessa stunder och detta ljus men som tur var ljusnade det inte förräns vid 07 då vi var där i januari så jag fick lite mer sovmorgon än dig. Låter kallt att glömma vantarna, du får se till att lägga dem på löpskorna till nästa gång så att du inte glömmer dem. Kram

Madeleine i USA sa...

Önskar jag vore mer pigg, men med en liten bebis som ammas flera gånger per natt, så har det blivit mer sova på morgonen. Däremot har vi fått fina bilder på solnedgången. Så härligt att vi går mot ljusare väder och vår.
Ha en fin helg.

eastcoastmom sa...

Med en bebis ska man passa på att sova när man kan!