torsdag, oktober 08, 2015

Fortfarande flipflops


Kaffe på stranden. Träffade väninnan S på stranden, kaffe i varsin drickthermos, strandstolar och visst  är det ganska fantastiskt att kunna sitta där i oktober utan jackor. Flipflips på fötterna. Perfekt.

Varning för björn. Fick ett text från vår stads polis där de varnar för en björn som lufsade omkring bland trädgårdarna i stan! Visserligen en bra bit från vårt hus, men ändå. Och för några dagar sen var det nån som sett en coyote ligga under en studsmatta... Wildlife. Överallt.

Resenären hemma. Inatt kom Ironman hem, äntligen. Men han har en lång dag idag eftersom det var nån galamiddag ikväll som skulle börja med cocktails 19.30. Smoking och tjusigt. Han kommer såklart bli sen ikväll.

Baka rosa. Nästa fredag har football och cheer sin årliga hemmamatch mot bröstcancer, The Pink Game. Cheerleaders kommer har särskilda rosa t-shirts, rosa knästrumpor och rosa rosetter i håret. Och vi föräldrar ska baka något rosa att sälja under kvällen i en bake sale. Nu är frågan bara vad jag ska baka...

Marvin Gaye med Charlie Puth, ft Meghan Trainor. Kan inte få den här låten ur huvudet. Det. Går. Bara. Inte.

3 kommentarer:

Channal sa...

Härligt! Själv var jag barfota i ballerinas i tisdags. Men fy vad jag frös! Dagen efter blev det boots o strumpor. Nu har höstkylan kommit. Innan var det så varmt och skönt.

Kram Anna

Annika sa...

Fast det är sommarvarmt har jag slutat med sommarkläder nu, vill inte se dem, hehe.
Men på stranden kommer ju flip-flops väl till pass, såklart. Vädret är otroligt varmt för årstiden, jag vet.
ÅÅÅÅ de brukade ha rosa på hemmamatcher på Karolinas HS i okt också. Så mäktigt och SÅ bra! Hela hemmaläktaren var rosa. Ikväll har de hemmamatch, men eftersom jag inte längre har barn på HS går jag inte på matcherna längre. Men kul var det då de spelade hemma (fast jag gick alltid hem i halvtid :-) )
Ha en finfin helg!!
Björn har vi också med jämna mellanrum här, black bears. Ja, snacka om wildlife i suburbia :-) Inte precis vad jag vill se på min morgon PW :-)

Eva i Dalarna sa...

Prinsesstårta med rosa marsipan kanske du kan baka? Läste just att prinsesstårtan är Sveriges populäraste tårta och när marsipanen är rosa kallas tårtan ofta Operatårta.