torsdag, april 09, 2015

Och jag sprang!

På´t igen. För en vecka sen sprang jag och hade sen träningsvärk from hell i tre dar. Sanslöst. Men skam den som ger sig, i tisdags sprang jag igen och imorse också. Det var segt men träningsvärk har jag inte fått. Så det går framåt.

Rena gator. Ett säkert vårtecken är alla vägmaskiner som sopar gator och trottoarer. Enklare att springa också utan allt gammalt vintergrus.

Risotto. Bästa risotton gjorde vi igår kväll och bjöd gästerna på. En risotto med hummer, kokosmjölk och tomatjuice. Receptet är från Aquavit i New York och kan vara världens godaste!

Snart sexton år. Om lite mer än en månad fyller Sonen sexton år och får då börja övningsköra och försöka ta körkort här i Connecticut. Först måste han ta ett mindre test för att kontrollera kunskap om trafikregler, provet gör han på DMV, men sen så. (DMV, Departement of Motor Vehicles)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Den risotton får du gärna lägga ut recept på, lät ju kanongott. Så det är dags för sonen att få börja köra bil, det måste kännas stort. Måste han gå i bilskola eller får ni övningsköra med honom själva? Är i Spanien just nu och här får de aldrig övningsköra privat, bara i bilskola. Hälsningar Yvonne

Desiree sa...

Den risotton lät ju supergod. Ska testa den nästa gång jag gör risotto. Träningsvärk kan vara ganska skönt på sitt sätt. Då känner man att man har tränat ordentligt, Spännande för sonen att börja övningsköra.
Trevlig helg.

Annika sa...

Oj oj, minns det där med övningskörning, och att ta provet på DMV innan K fick börja. Stort då de får sin permit. Vi flädrar var även tvungna att gå en kurs i att lära ut hur man kör bil. På skolan. Peter tog den, inte jag. Det var han som övningskörde mest med henne. Sen var det en termin i skolan där de blivande bilförarna lärde sig teorin, tror varenda kotte tog den klassen. SÅ smart att lära ut detta på skolan.
Det är en sådan enorm frihet då de får körkort. Heja, heja!!!
Träningsvärk gillar jag. Sopade gator är ett sant vårtecken.
Trevlig helg!