torsdag, februari 05, 2015

Spinning och AP-klasser

Spinning. Jag har ju börjat på annat gym för just spinning, går egentligen bara på en klass i veckan där eftersom det kostar en del. Men det är bra klasser! Man svettas mycket. Dessutom finns det klasser klockan 7.30 på morgonen, en jättebra tid. (barnen kan ju komma iväg till skolbussen på egen hand)

Tavlor. Förra helgen hängde vi upp en massa tavlor på väggarna här. Det är liksom bland det sista man gör när man flyttar. Nu ser det mer inbott ut.

AP-klasser. Det var information för både inkommande freshmen på High School och om AP-klasser, ikväll. Efter en diskussion med Dottern kom vi fram till att vi kan köra nästan samma klasser för henne som Sonen, så jag gick istället på information om några AP-klasser. Det är Advanced Placement, och är college/universitetsklasser man kan läsa redan i High School. Sonen kommer ta Spanish och Statistics. Han vill ta en klass till, men vi tror det blir för mycket.

Mera snö. Tydligen har vi mera snö att vänta nästa vecka. OK tycker jag, bara det inte blir fler snow dayss.

3 kommentarer:

Annika sa...

Alltså, skicka ner lite snö till oss. JAG tar den så gärna. Känner mig så snuvad på konfekten!
Bara kallt och barmark här. Fast imorrn ska det bli 12 grader varmt tror jag. OH well. Just gotta deal.
Dags för din tös med HS nu också. Och din som bärbar närma sig sluttampen. Snart är det du som börjar fylla in collegeansökningar och allt som hör till det :-)
Trevlig helg.

Annika sa...

Din son börjar närma sig, ska det stå. Men suck...

Anonym sa...

Min ene pojke tar AP chemistry, world history och biology. Japp, det är fullt upp! Plus att han hjälper till två eftermiddagar i veckan och undervisar japanska! Jag fattar inte hur han hinner eller orkar, men han gillar tempot. Okedokee