torsdag, februari 26, 2015

Inte ett pip!

Vaccinering igen. Tonåringarna fick sin andra dos av hpv-vaccin idag. Och inte ett pip sa de, trots att jag förstod att speciellt Dottern var orolig innan. Tufft.

Nya gardiner. Köpte nya gardiner till vardagsrummet på IKEA igår, jo jag var där trots förkylning. Nu när jag testade dem har de perfekt längd som de är. Men om jag tvättar dem kommer de säkert att krympa... Så då får de bara inte bli smutsiga, helt enkelt...

Det ljusnar. Kvällarna känns längre nu, ljuset stannar ett tag. Vi får sommartid om 1.5 vecka. Så våren är påväg, trots kylan och snön.

Cheerparty coming up. Imorron fredag ska Dottern ha en liten get-together för sina cheervänner, de som precis som hon är i 8th grade. Pizza, koreografi av cheer och film står på programmet. Jag befarar att det kommer bli hög ljudnivå.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Jag var också på IKEA igår och kikade just på gardiner. Insåg att jag behövde åka hem och ta lite mått innan jag slog till. Här börjar man också märka av att dagarna börjar bli längre, skööönt! Hoppas du blir helt frisk snart.
Kram och trevlig helg

Cari sa...

Gardiner brukar ju inte bli smutsiga så du klarar dig nog länge med dem. Typ damma av dem ibland.
Sen kan man få köpa nya :-)

Annika sa...

Som Carl säger, det brukar ju gå bra med gardiner, de blir inte så lätt skitiga. Sen får du tvätta dem och se då du lessnat på dem.
OH ja, visst märks ljuset på kvällen. Så fint. Igår fick jag en sådan där vårilning på kvällen fastän det var nästan mörkt och snön ligger överallt, men det kändes ändå att NU ligger det i luften.
Ha en jättefin helg!!!!! Kram!