onsdag, januari 28, 2015

Vardag igen

Ironman reste till Alabama. Barnen hade skola som vanligt. Jag körde spinning och svettades bra.

Sen körde jag turné för att handla mat, betala fastighetsskatt - med personlig check till stans "tax collector" i kommunhuset - , beställa tid för inspektion från Planning and Zoning efter vårt köksprojekt, köpa glödlampor, shoppa kattmat. Och en extra sväng till Whole Foods.

Dottern hade mycket läxa, de läser klassikern To Kill A Mockingbird och skulle läsa tre kapitel ikväll. Plus svara på frågor om texten. Tufft för trettonåringar.

Soluppgången imorse var fin med sol genom molnen!

4 kommentarer:

Annika sa...

Jag minns när K läste How to Kill a Mockingbird, hon måste ha varit i As ålder då.
De får läsa, och bena ut, svåra böcker tidigt. Jag vet.
Skönt att allt gått tillbaka till det normala hos er. Jag ska också en sväng till Whole Foods idag, men först semlor :-)

Anne sa...

De där personliga checkarna som emellanåt måste lämnas ut kan jag relatera till, åkte faktiskt alldeles nyss och lämnade in en check till dotterns förskola. Likheterna i planerna för oss fortsätter för jag ska också till Whole Foods om inte idag så imorgon fredag, brukar dra en runda före helgen och köpa lite gott som ostar och annan helglyx man bara hittar där.

Desiree sa...

To kill a Mockingbird är bra men inte den mest lästlästa boken. Den utspelas ju i just Albama där din make befinner sig för tillfället. En effektiv torsdag.
Kram!

Desiree sa...

To kill a Mockingbird är bra men inte den mest lästlästa boken. Den utspelas ju i just Albama där din make befinner sig för tillfället. En effektiv torsdag.
Kram!