torsdag, oktober 02, 2014

Tiffanys på väggen


Turkos. Det går visst inte att få Dottern att välja en mjukare variant av turkos/grön, hon vill absolut ha en Tiffanys-turkos på en vägg. Så idag har jag provmålat. Och ja, det blir nog ok, eftersom det bara ska vara en vägg.

Gå hem. Men det gick ju att gå hem! Jag hade inte möjlighet att hämta Sonen efter hans träning (var i grannstan med Dottern som började tumbling), så han gick faktiskt hem. Och han överlevde. (men ja, jag förstår att det känns tufft att gå hem när man redan sprungit långt över en mil och dessutom släpar på blytunga skolväskor)

Fortfarande sommartäcken. Bäddade om överallt med bestämde att det nog fortfarande är sommartäcken som gäller. Men vi längtar alla efter duntäcken. Det är så mysigt!

Klassiker till middag. Lagade en klassiker till middag, ugnspannkaka med bacon och lingonsylt till. Åh vad gott det är! En familjefavorit.

4 kommentarer:

Miss Marie sa...

Håller med dottern, det där är en himlans fin färg! Det här är en favoritinspiration: http://www.dailydreamdecor.com/2014/03/fashionable-colorful-gallery-wall.html#.VC54LvmSxAE

Annika sa...

Tycker också om den, min grannflicka målade hela sitt rum i Tiffany. Det ser kul ut, och jag gillar det!!
Jag vill också ha höst, och varma täcken, och allt det där NU!!!!
Trevlig helg!!!

Marina sa...

Absolut en helläcker färg!

Desiree sa...

Ja verkligen Tiffany nyans på denna turkosa. Kan nog bli riktigt fin på en vägg. En fondvägg alltså? Såg din bild på insta på ungspannkakan och den såg verkligen dö god ut.
Trevlig helg.