tisdag, oktober 21, 2014

Same old, same old

Att sova bra, underbart. Somnade innan 21.30 och vaknade inte förrän väckarklockan ringde vid 5.30. Slog upp ögonen och kände mig verkligen utvilad. Wow liksom.

Sprang. Tvättade. Letade kökskranar på internet. Köpte kläder till barnen. Kollade en köksutställning för att få inspiration, funkade inte alls. Hemma en sväng för att ta hand om tvätten. Iväg för att handla mat.

Sen när barnen fått middag åkte jag till vårt hus för att kolla läget. Vid stranden låg molnen vid horisonten och det blixtrade över Long Island.

Det ska vara en Nor'easter på gång.

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Skönt med en dag som börjar med att känna sig utvilad! Jag sover bra nu, tror det är årstiden.

Vacker bild!

Taina sa...

Skulle behöva den där sömnen jag med zzzzzz...

eastcoastmom sa...

Sover bra till och från. Ofta sisådär.
Himlen var cool ikväll!

eastcoastmom sa...

Åh, det är så jobbigt när man inte kan sova bra. Eller sover för lite för att man inte hinner.

Anonym sa...

Precis sånt som du skriver om ägnade jag dagarna åt när vi bodde i USA. Nu är jag tillbaka i Sverige och jag ska plötsligt hinna med samma saker efter jobbet. Jag vet att de allra flesta föräldrar i Sverige har det så, men jag tycker det är jättesvårt att hinna allt, särskilt som vi bor i en liten stad där allt utom mataffärerna stänger klockan 18.

Annika sa...

Sover oftast ganska dåligt, hela året. Det är inte kul.
Japp, stormen, the nor'easter är här, säkert hos er också. Världens regnande, blåst och sååå mörkt. I don't mind :-)

Desiree sa...

Vad underbart att lite god natts sömn fick dig att krya på dig. Sömn gör underverk :-)
Men om jag skulle gå upp så tidigt som du gör varje dag så skulle jag lätt behöva gå och lägga mig 21:30 varje kväll.