torsdag, maj 22, 2014

Åska och regn

Blixt och dunder. Vaknade inatt av ett otroligt åskväder och såg några makalösa blixtar lysa upp himlen. Nån knall har det kommit under dan, och nu mullrar det igen. Och ösregnar.

Stortvätt. Eftersom det var så tråkigt väder idag bestämde jag mig för att först handla mat - hittade bra extrapris på Gevaliakaffe! - och sen har jag varit hemma hela dan och stortvättat. Maskin efter maskin. Känns så otroligt bra att få sånt gjort. Renbäddade sängar och rena handdukar överallt.

Bad language. Så NY Rangers är i slutspel, ikväll spelar de semifinal, och den manliga delen av familjen följer matcherna slaviskt. Problemet är bara att när det inte går så bra för Rangers, då får Sonen lära sig en helt ny svenska... Maken som annars har ett städat språk svär så det osar svavel där framför tv:n. Ännu en anledning att heja på Rangers alltså.

Osminkad. Jag är för det mesta helt osminkad, men nu mer än nånsin eftersom det kliar och svider i ögonen. Kanske är det allergi. Har köpt ögondroppar som lindrar något, de är mina bästa vänner just nu, så jag ser hyfsat presentabel ut...


1 kommentar:

Annika sa...

Ja, när det åskar så åskar det, minsann.
Hoppas att ni får jättefint väder i helgen. Det lär det ska bli här. Underbart. OCH så skönt med långhelg och allt.
Ah!!
Visst är det skönt med sådan där stortvättar! OCH känslan efteråt.
Mkt pollen nu, säkert är det ngn allergi.
Ha en finfin långhelg!!