onsdag, april 02, 2014

Skidåkning för vissa

Imorron kväll flyger Ironman till Utah med några vänner för att åka skidor en helg. De ska bo i en lägenhet som våra amerikansk-tjeckiska vänner köpt i Park City. En riktig killhelg blir det. Jag hoppas de får bra med snö och kommer ihåg hög solfaktor i vårsolen!

Kom att tänka på vilken skillnad det är nu med stora barn när man är ensam med dem en helg. Inga problem alls, inte jobbigt på något vis. Annat var det när de var små, innan skolåldern, då kunde en helg som ensamförälder kännas som världens längsta maratonlopp...

6 kommentarer:

Marina sa...

Många maratonlopp har det blivit under åren...vad jag kände mig hurtig helt plötsligt ;)

Miss Marie sa...

Kan tänka mig det! Jag tycker det är jobbigt med en, hur är det då med två!!!

Martina sa...

Ja precis sa är det verkligen! Nu far man ju vara glad om barnen ens är hemma pa helgen!
Kramar

eastcoastmom sa...

Ja du, men med större barn går det som en dans!

eastcoastmom sa...

Hualigen! med två gäller det att ha bra lekplatser inom räckhåll, eller bra vänner att spendera några timmar med!

eastcoastmom sa...

Numera är jag mest taxi på helgerna!