tisdag, april 08, 2014

Longboarding

Ett säkert vårtecken: Sonen har börjat longboarda.

Han hade tid hos tandregleraren mitt på dan idag och för att kunna lämna skolan var det en del pappersarbete: lapp hemifrån som förklarade att han hade tid hos tandregleraren, den visade han på skolans kontor som noterade den i systemet för dagen. När jag sedan hämtade honom fick han ett off-campus-permit, tillstånd att lämna skolan. Hos tandregleraren fick han ett intyg för att visa att han verkligen varit där, och det intyget visade han sedan på skolans kontor (attendance) när han kom tillbaka.

Inget lämnas åt slumpen i high school.

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Japp, så var det. Stenkoll.

Anonym sa...

Kul med longboarding. Barnen och maken har just upptäckt det där med skateboard/longboard och det är inte dumt alls. Så länge de har hjälm i alla fall.

Desiree sa...

Tuffa kontroller.

eastcoastmom sa...

Jag är sååå tacksam att sonen använder hjälm!

Annika sa...

Ja, verkligen vårtecken med longboards! Gillar det! Speciellt när Karolinas kompisar kommer rullandes på sådana.
japp, stenkoll på HS.

Gabriella Kruger sa...

Visst är det härligt?! ;) Inte en chans för eleverna att skolka. Om jag måste hämta sonen innan skolan slutar av någon anledning så måste jag gå in i receptionen och skriva upp mig, anledning till varför jag hämtar min 18 (!)- åriga son tidigare, Julius hämtas från klassrummet och jag måste sedan lämna en lapp som jag fick i receptionen i gaten för att få ut ungen! Men så är det en amerikansk skola i främmande land också. Känns rätt tryggt faktiskt!

Anonym sa...

Här är det till och med lag på att alla under 18 har hjälm på cykel/sparkcykel/skateboard, så då har man lite stöd när man tvingar på hjälmen.