torsdag, mars 27, 2014

Carrot cake

Carrot cake. Det var länge sen jag bakade morotskaka men idag bjöd jag på just det när jag hade fika för några svenskor. Barnen var oroliga att det inte skulle bli något över till dem, men det blev en liten bit kvar. Bra.

Birmingham, AL. Han är på resa igen, Ironman. Just Alabama är inte hans favoritstat att resa till, men business är business. Och så kommer han hem igen imorron fredag, mitt på dan.

Morgontrött tonåring. Sonen är morgontrött, vill ligga kvar i sängen tjugo minuter innan han hoppar i duschen. Jag tjatar lite snällt typ var femte minut att nu är det dags att gå upp, det gillar han inte alls. Så häromdan gjorde jag som han ville, jag tjatade inte alls. Då låg han kvar i sängen 35 minuter och det blev en väldigt stressig morgon här hemma. Såklart det var mammas fel, jag borde tjatat på honom att gå upp, tyckte han. Det kvittar alltså hur man än gör så är det fel på mornarna...

Eftermiddagsglad. Men vilken glad kille som kommer hem från skolan när han tränat! Han snackar om skolan, om nyheter, om longboards, om datorer. Som om han tar igen allt det sura från morgonen med råge.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Mmmm morotskaka som är så gott. Fint med silverkulorna också som dekoration. Förstår absolut att din make inte tycker det är superkul att resa till just Birmingham, AL (vi som bott där i 4 år vet ju att det liksom inte direkt är the garden spot on earth).
Känner igen det där med att vara morgontrött från när man själv var tonåring.
Ha en fin fredag.
Kram!

eastcoastmom sa...

Jag som själv aldrig varit morgontrött, inte ens som tonåring, förstår ju ingenting...

Annika sa...

Jag var inte heller morgontrött som tonåring, men jag har en morgontrött tös. Kvällspigg är hon ju givetvis, och det är inte jag.
Jag kör en tyst flicka till skolan, men hem kommer en pratglad unge. Precis som hos dig :-)
Ha en fin helg!!

Charlie sa ... sa...

Vad gott med morotskaka! Och fin blev den också.

KRAM o trevlig helg