tisdag, februari 04, 2014

Vintervackert


All den där snön som föll igår gnistrade så fint i solen idag. 

Men det var tungt att skotta igår. Ingen lätt snö som föll. Sonen var ute tre gånger och röjde, jag skottade en gång och trodde ryggen skulle gå av. Men tonåringen han är ganska självgående såna här snödagar, går ut och häver snö flera gånger om dan utan att man ens behöver fråga. Sånt är jag innerligt tacksam över.

Idag var det fullt i mataffärerna eftersom många bunkrar inför nästa snöoväder, som verkar komma inatt.

Vi har verkligen en ordentlig vinter här i Connecticut. Det är ett som är säkert.

Update: och ikväll kl 21.10 fick vi veta att det är Snow Day imorron. Om väderleksrapporten stämmer kommer det blir en hel del snö och sen isregn på det. Inte bra.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Rejält med snö men vackert. Ser ut som ett vintervykort. Isregn låter mindre bra. Skönt att du bunkrat upp lite.
SKöt om er i vintervärlden.

Gabriella Kruger sa...

Only in America! Vad händer när skolan har utnyttjat sina 5 stormdagar? Ni är väl där snart? Då får barnen göra som i norra Europa; gå till skolan trots snöstorm. Eller?!
Här har vi ingen snöstorm ;) Däremot stormar det mest varje dag så att sand och saltvatten yr. Snart kan jag inte se ut genom mina fönster för dom är täckta med salt. Väntar på en stormfri dag så att jag kan spola av dom. Men detta hör till sommaren. Om ett par veckor så lugnar sydostvinden ner sig igen.

Annika sa...

Ja, det är en tuff vinter iår. Den kallaste på tio år. OCH snöig och isig.
Jag drattade dit så det sjöng om det idag när jag skulle köra K till skolan (2h delay). GLASHALT. Kristallvärld är det.
Så skönt att din son skottar hos er. VET hurhimla tungt det är med tung, blöt snö..
FÖ så har snödagar sin förklaring, men man måste nog bo här för att förstå dem.

London Mummy sa...

Vilka pittoreska bilder - far mig att langta efter Sverige och snon faktiskt..

Kram!