torsdag, februari 20, 2014

Fantastisk utsikt


Dagens utsikt. Här är utsikten jag njuter av idag. Är hemma och försöker bota en envis huvudvärk som höll mig vaken inatt. Vi har lånat huset av en vän som bor här i utkanten av Park City, det är ett hus i megaformat med utsikt som matchar.

Skidskola. Dottern gillar att gå på skidskola, särskilt i Alta, så istället för att åka med sin pappa och storebror idag, är hon på skidskola. Nu kan hon ju redan åka skidor, så det är en mer avancerad skidskola som kallas Mountain Explorers. Hon tycker lärarna är toppen och hon lyckas alltid hitta andra barn att ha roligt med under dan, så det passar henne perfekt. Dessutom kan Sonen och Ironman köra sin tuffare skidåkning som de vill.

Dyr semester. Att åka skidor är ingen budgetsemester direkt. Liftkort, en massa utrustning, skidkläder, allt kostar pengar. Men när man ser hur kul barnen tycker det är att åka skidor, och att skidsemester nog är den bästa sortens familjeresa, då är det bra spenderade pengar. 

4 kommentarer:

Miss Marie sa...

Vilken utsikt, wow! Skulle gärna sitta där o kurera mig själv också. Även om jag inte är sjuk! Vi åkte alltid på skidsemester i Sälen när vi var mindre, en vecka per år, men jag förstår inte hur mina föräldrar hade råd! Tre barn, tre utstyrslar för slalom o tre utstyrslar för längdåkning, liftkort, mat mm... Inte billigt, men som du säger, en underbar familjesemester som jag fortfarande kommer ihåg! :)

Desiree sa...

Verkligen vacker utsikt. HOppas huvudvärken gett med sig. Skidskola är superbra. Man lär sig massor. Plannerar själv att ta en skidlektion till nästa gång vi åker.
Jovisst är det långt från billigt med skidsemester. Jag tror att det dessutom är extra dyrt i USA. Känns som om liftkort och boende kostar mer där och att skidåkning ses mer som en lyxsport där än i europa. Men visst är det dyrt även här.
Ha det bra och fortsätt njuta av både utsikten och backarna.
Kram!

eastcoastmom sa...

Alltså jag har full förståelse för dem som väljer solsemester istället, pga ekonomi. Vi började med skidresor när yngsta var 5 år, så kanske sent, men vad vi tyckte do-able.

eastcoastmom sa...

Det är helt klart en lyxsport på flera sätt!