torsdag, december 05, 2013

They are free!

Freedom! Ja nu känner barnen sig fria, midterms är över för denna gång. Igår kväll lät jag dem göra vad de ville, inget plugg, inget plocka upp det där eller gör det. Dottern bakade, det är ju en av hennes favoritsysslor. Och Sonen han spelade Prison Architect, ett spel på datorn där man är en slags fängelsedirektör och arkitekt som ska hålla sina fångar glada, sysselsatta och se till att de inte rymmer...

Visslaren. Tror jag blir tokig på en man som brukar vara med på samma spinning som jag, han visslar sig igenom passet! Så sjukt irriterande.

Örter. Det här kommer jag sakna, de fina buskarna med salvia, timjan och rosmarin som vi har precis utanför dörren här i Madrid, i trädgården. De växer som ogräs här.


6 kommentarer:

Desiree sa...

Så underbart att midterms är över. Aha du är som jag alltså. Du irriterar dig också på visslare. Det finns en kvinna på mitt gym som jag träffar på i omklädningsrummet och hon visslar JÄMT. Jag blir helt galen på sådant. Tummen ner för visslare.

eastcoastmom sa...

Desiree: jamen, hur kan man vissla när man tränar? På gymet???

Marina sa...

När går flyttlasset?

Cari sa...

Att han orkar vissla och träna samtidigt! Lite imponerande men förstås mycket irriterande.

Annika sa...

Skönt att skolarbetet gått in i en annan fas. OCH snart ska de börja skolan här.
Hur känner dina barn för det?
Antar att de har kvar alla kompisar här etc.
Härligt med alla örter. Inte kul med den visslande mannen.

Charlie sa ... sa...

Så skönt, äntligen klar med midterms!

Förstår att det är mycket fix nu..

KRAM o trevlig helg!