torsdag, december 19, 2013

Jetlag i Connecticut

Jetlag. Me not like, alls. Men att resa Europa-USA gör att jag drabbas av jetlag. Alltid. Somnar bra på kvällen, men vaknade de första nätterna vid två och kunde inte somna om. Fyra timmars sömn är inte tillräckligt, men på nåt underligt vis har jag fått saker gjorda i alla fall.

Pappersarbete. Idag satt jag tre timmar och fyllde i papper, och kopierade olika intyg, betyg, pass och annat, för att kunna registrera Sonen i high school. Tog nästan lika lång tid att fixa med Dotterns papper häromdan. Jisses. Å andra sidan fick jag godkänt när jag lämnade över alla papper i respektive skola senare.

Miss Social Butterfly. Dottern träffar kompisar eller barnvaktar på kvällarna. Hon är textar oavbrutet med sina nygamla vänner här. Typisk tween med andra ord.

Mobiltelefoner. Nu har vi alla mobiler och vilken befriande känsla det är att kunna kommunicera! Höll på att få fnatt de första dagarna utan vare sig telefon eller wifi...

3 kommentarer:

Desiree sa...

Mycket fix när man byter land. Tycker du har varit supereffektiv och redan hunnit med massor av fix. Hoppas att ni snart får njuta tillsammans av en fin jul.
Kram!

Annika sa...

Jetlag suger. Min är precis som din, vaknar i svinottan och kan inte somna om.
Men ja, man grejar det ändå. And, it shall PASS!!
Ja, nu är ni tillbaka igen. Antar att det känns mkt hemtamt för samtliga.
Skönt!!!
Ja utan mobil idag står man sig slätt!!
Trevlig helg!! Ja, det ska ju bli MILT milt sagt…GAAAHH!!!

Liz sa...

Vad skont det later att ni redan har hunnit fixa papper etc till skolan sa det bara ar att borja efter alla helger. Spannande och jag antar att barnen tycker detsamma. Sa roligt att dottern (och jag antar sonen ocksa) har funnit sina "gamla" vanner och redan ar ute och ror pa sig. Hur var det med alla avsked i Spanien? Kanns det bra eller var det ocksa jobbigt? Antar att ni alla var lite installda pa att flytta "hem" en dag iallafall, aven om det nu gick lite snabbare an vantat. Hoppas att ni landar lite och att ni kan fira en fin jul tillsammans.

Stora kramar och fin helg!