torsdag, december 26, 2013

En vecka i huset

En vecka. Nu har vi bott en vecka i huset vi hyr, och det känns jättebra. Köket är toppen med bra arbetsytor. Gillar läget, det är hyfsat nära till allt. När vi väl får våra möbler och alla andra prylar blir det såklart ännu bättre, nu är det lite ödsligt.

Mjölkskummare. Ironmans julklapp använder vi varje morgon, en mjölkskummare från Nespresso. Det blir så gott i det vanliga kaffet! Vardagslyx.

Klipp. Både jag och Dottern var hos frisören idag, budgetalternativet Supercuts!, och klippte några cm vardera. Vi har ju inga frisyrer direkt, bara att kapa rakt av, så det behövs ingen dyr frisör till oss just nu.

Börja skolan. Tänk, om bara en vecka, den 2 januari, börjar barnen skolan här i Connecticut...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad snabbt man kommer in i livet när man känner sig hemma!

Vad tidigt att börja skolan redan den 2/1. Här börjar de den 6.

Blev också sugen på en mjölkskummare. Vi har ingen espressomaskin i och för sig, men det måste ju funka bra i vanligt kaffe också.

eastcoastmom sa...

Familjen L: De där första två dagarna i skolan händer det väl inte så mycket kan jag tro.
Testa en mjölkskummare med vanligt kaffe, det är vad vi gör just nu!

Annika sa...

Härligt!!
Vi börjar också skolan den 6, men grannkommunen drar igång den 2.
Jag fick en Keurig i julklapp, och den är jag glad för. GLAD för att den tar SÅÅÅ många poddar. Så jag valde den till slut, trots allt.
Ska också skaffa mjölkskummare!

Miss Marie sa...

Vad spännande för er! :) Är det samma ställe ni var på för några år sedan?