tisdag, november 12, 2013

Tonårsliv utan GTA

Förra veckan konstaterade Sonen att han nu överlevt en månad utan videospel. Nu skulle det tydligen släppas en ny version av nåt spel han hade men han trodde faktiskt inte han ville ha det. Faktiskt att det gick bra utan spel - fast han spelar en del Minecraft via datorn. Grabben har gjort en ofrivillig detox och gillade det.

Så det här är resultatet av att vi vägrade köpa Grand Theft Auto till honom. Jag drog gränsen vid våldsamma videospel där. Han har upptäckt att jorden gick inte under, men att alla hans vänner här i Madrid spelar spelet på kvällar och helger och han känner sig lite utanför. Såklart. Däremot pratade jag med mamman till hans bästa kompis i Connecticut, och den killen har heller inte GTA. Tror det lugnade Sonen en del.

På Carrefour idag fanns det flera olika chokladkalendrar inför Advent. Den här med Milkachoklad vet jag att barnen skulle gilla. Deras mamma också.

4 kommentarer:

Marina sa...

Chokladkalendrarna börjar dyka upp här också nu, så det får väl bli en sådan, bara för att få öppna luckor...

eastcoastmom sa...

Chokladkalender är en gammal fin tradition!

Annika sa...

GTA verkar vara så otroligt våldsamt.
Jag var i Sverige i höstas då det senaste släpptes. Vilken HAJP!!
Vissa tog tom ledigt från jobbet.
Jag spelar inget, Inte K heller, inte Peter.
Jag måste höra mig för hur många som spelar det spelet här bland Ks vänner. Vore ju lite kul att veta.

Kalendrar ja…
Hittade en Mozartkulor på World Market. Snacka om LYXkalender.

Martina sa...

Den där brukar vi köpa varje ar!
Kram