torsdag, november 21, 2013

Sköna grader

Sköna höstgrader. Lite över 10 grC, hur perfekt som helst.

Behöver fler datorer. Nu finns det ingen återvändo, vi behöver verkligen en dator till här i huset. Barnen har hittills haft en gemensam stationär, men den här terminen har en av dem nästan varje dag fått använda min dator, så de har varsin. Julklapp...

Ryggont. Jag har ont på ena sidan av ryggen, i musklerna. Tror att jag suttit snett. Så nu sitter jag så rakt som möjligt, kan inte tillåta mig att sitta med ett ben över det andra. Det blir nog bra på nån dag, så länge jag kan träna som jag brukar känns det ändå ok.

Han är hemma! Imorse landade Ironman efter nästan två veckor i amerikat. Nu är han hemma tills vi flyttar. Tror jag.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Låter som superskönt höstväder hos er. Här är det snöblandat regn, så himla icke-skönt på alla sätt. Jag kurar helst inomhus nu.
Ja dagens moderna samhälle kräver nog en dator per familjemedlemm.
Kul att ironman är hemma hos er denna helgen. Det förstår jag är efterlängtat.
Hoppas också att ditt ryggont går över.
Kram!

Martina sa...

Ja du vi har en massa datorer, ipads, ipods, telefoner... what's next?!

Usch hoppas att ryggen snart blir bra igen. Jag har ju äntligen börjat träna igen efter manader av uppehall och jag haller tummarna för att fa vara skadefri nu.

Ni flyttar ju snart!!!
Kramar

Marina sa...

Det där med datorbrist är ett ständigt återkommande problem - trots att jag tycker vi har hur mycket tekniska pryalr som helst!

eastcoastmom sa...

Desiree: Den här höstens väder har varit fantastiskt i Madrid!

Martina: Det är trist om man inte kan träna, peppar peppar...

Marina: Tycker vi klarat oss länge med gemensam dator till barnen, de är ju 12 och 14 år nu.

Bodil sa...

Vad skönt att maken är hemma igen.
När flyttar ni?

Tråkigt med din rygg, hoppas det går över fort.

Kan tänka mig att det inte är lätt med bara en dator.

Ha en fin helg!
Kram Bodil.

Annika sa...

Alla måste verkligen ha en egen dator. OCh det är smart att de får en varsin innan återflytten till den amerikanska skolan.
Karolina skulle inte kunna gå i skolan utan sin.
TÄNK att ni snart är här igen.
KUL!!
Ryggont suger.
Skönt att familjen är samlad igen.