fredag, november 22, 2013

Jag övar på att säga nej

Just innan jag skulle iväg för att handla inför helgen, ringde telefonen. Det var en mäklare som ville komma och se huset idag, hon ville komma mellan 13 och 15.

Eh... sa jag, tror inte det.

Men ägarens assistent sa att just den tiden kan man få se huset, sa mäklaren.

Nix pix, sa jag. Om du vill är du välkommen idag 16.30, annars kan vi prata om nästa vecka. Och den där assistenten har ingen aaaning om när det passar eller inte passar, det är jag som bor här.

Helt plötsligt fungerade min tid idag.

Det känns bra att säga nej. Måste intala mig att det är jag som gör dem en tjänst genom att låta mäklarna komma och se huset. En del av problemet här i Madrid är att mäklarna i de dyra områdena är vana vid att många familjer har en interna, hemhjälp, som är hemma och kan ta emot när som helst under dagen.

Nä det har inte vi.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Bra att säga nej!

Trevlig helg

KRAM

mammaxtre sa...

Det där med att säga NEJ, det måste många av oss öva på! Ha en fin lördag.

Desiree sa...

Good for you. Helt rätt gjort. Ha en trevlig helg.

Familjeniguildford sa...

Konstigt att man behöver en lucka på två timmar för att se hus... Måste vara svårt för mäklaren och hyresgästen att veta när dom ska dyka upp vid huset om man inte bestämmer lite mer precist.

Liz sa...

Bra att saga nej! Det ar verkligen nagot som man borde gora lite oftare...

Ha en fin helg!
Kramar