torsdag, november 14, 2013

Husvisning

Husvisning. Det skulle komma en mäklare hit idag för att visa huset för en intresserad hyresgäst. De skulle komma mellan ett och tre och redan där gjorde jag misstaget att säga ok: För det skulle jag inte gjort. Nu känner jag mig låst här hemma. Kan inte gå ner i källaren heller - där jag vill röja lite - för då hör jag inte om det ringer på. Nästa gång blir det en timme de har på sig att komma, inte två. (och jagvill inte lämna ut nyckeln, därför måste jag hålla mig hemma)

Ont i benen. Gårdagens tråkiga spinning var visst effektiv, för jag har faktiskt ont i benen idag. Instruktören körde ett pass där man cyklade varje låt på bara ett sätt, alltså man ändrade inte på vare sig hur man satt, handfattning eller tyngden. Så typ tre minuter i samma ställning och hastighet, sen ändra, i en timmes tid. Urtrist. Men svettigt var det.

Töntkakor. Besökte The Mothership, eller IKEA då, igår och köpte bl a dammsugare till barnen. "Töntkakor!" ropade de förljust när de såg vad som fanns i skafferiet.

Lång vecka. Av nån anledning känns den här veckan ovanligt lång. Redan i tisdags trodde jag det var torsdag...

5 kommentarer:

Desiree sa...

Lycka till med husvisningen. Visst hyr ni nu i spanien? Är det hyresvärden som ska visa upp huset för nya potentiella hyresgäster?
Jag gillar när man känner att ett pass bitit ordentligt. Låter effektivt även om det kanske inte så kul pass. Vi har en instruktör på onsdagar som är superseriös. Han kör alltid med blädderblock och sätter upp olika rutter/backar/strategier som han går igenom några minuter innan passet. Men jag gillar detta.
Imorgon är ju fredag så du har äntligen fått nå slutet på denna vecka.
Varför kallar dina barn dammsugarna för töntkakor? Lite roligt.
Kram!

Martina sa...

Här är det alltid flera timmars svängrum som gäller när man har tid med hantverkare, leverantörer eller nagon annan. Suck det är sa frustrerande.
Kramar

Gabriella Kruger sa...

Jag vill också kunna åka till IKEA! Sonen skulle göra vad som helst för dammsugare! Kamprad får skärpa till sig och bygga i alla fall ett IKEA på den afrikanska kontinenten och då är ju helt klart bästa stället Sydafrika och Kapstaden ;)

Ama de casa sa...

Visst är det jobbigt när man får husarrest! När dom ska leverera saker hem får man i bästa fall veta om det är förmiddag eller eftermiddag som gäller...

Jag tycker att fredagarna kommer flera gånger per vecka nu ;-)

sv: Vi var i Toledo för många år sen, och då var vi in i den vackra katedralen. Visst är den sevärd :-)

Annika sa...

Husarrest av allra största slag, alltså.

USCH och fy!!
Du vet ju hur det är med sådant här i USA också. The window is HUGE!!

Vissa veckor är längre än andra, men det är bara att gripa känslan för de flesta veckor rusar ju i 180…

Trevlig helg!!