tisdag, november 19, 2013

Aningens kallt

Jo jag gillar ju att ha det svalt i sovrummet när jag sover. Men igår morse var det lite för kallt. Termometern här visar på 14.5 grC, men det var faktiskt bara 14 innan jag riktade lampan mot väckarklockan och skulle fota.

Det finns faktiskt inget element i vårt sovrum här i Madrid. Något blev fel när huset byggdes och den ledningen finns helt enkelt inte. Element finns, men de har aldrig fungerat. Lägg därtill att halva rummet är direkt över taket till terassen, det finns alltså inget rum under som skulle kunna värma golvet en aning.

Golvet på min sida sängen är iskallt. Verkligen.

Vi använder extraelement, två stycken, det funkar ok. Men häromnatten hade jag stängt av dem och då blev det såhär...

5 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Åh, lite vääääl kallt. Jag gillar att sova svalt, men min man vill ha det jättevarmt så att han kan kasta av sig täcket... Vi är inte direkt överens i den här frågan...

eastcoastmom sa...

Svårt när man inte är överens. Vi gillar båda svalt rum, 16 grader är perfekt, med sköna duntäcken, tack!

Familjeniguildford sa...

Jag ska inte klaga då. Trodde uk var kallast.

Desiree sa...

Extra svårt att ta sig upp från det varma goa täcket om det är så kallt i rummet då man vaknar. Hoppas du har några gosiga tofflor att hoppa i brevid sängen iallafall. Duntäcke låter helt rätt.
Kram!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Brrr.... Ja, då är det inte så mysigt att sätta ner fötterna!

Kraam
Petronella