torsdag, oktober 10, 2013

Bättre och bättre


Löpband. Gillar att springa på löpband. Måste erkänna att jag springer snabbare på band än jag springer utomhus. Det är liksom enklare att tävla med sig själv på löpbandet, man kan se exakt hur snabbt man springer och hur långt. Å andra sidan är det skönare att springa utomhus. Här i Madrid blir det nästan bara löpband, har inte hittat den perfekta springrundan utomhus här.

• Gone and gone. Förra veckan sålde vi Dotterns cykel, den var för liten och tog bara plats. Igår skänkte jag barnens scooters, eller sparkcyklar på svenska, till en familj med yngre barn. Och nu funderar jag som bäst på att sälja fler saker vi inte längre har behov av. Man känner sig liksom lättare när man rensar ut.

Bättre och bättre. Den där sjukdagen hemma gjorde susen för Sonen. Han var på bra humör och piggare imorse, hostade inte lika mycket. Svårt det där med att ha lite större barn hemma från skolan, första frågan är ju "hinner du vara hemma idag?", skrämmande vad skolarbetet är tufft. Men igår funkade det att vara hemma för Sonen, bra.

Besökare. Imorron anländer min lillebror med familj, och våra barn ser fram emot att träffa sina kusiner. Annars träffas de ju bara en gång om året, nån dag på sommaren.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om löpbandet, det är tråkigare, men känns ändå enklare. Här har jag ju egentligen inget att skylla på, vi bor i ett platt bostadsområde och solen skiner för det mesta, men när jag ändå är på gymmet passar jag på att springa där. Annars gillar jag vår crosstrainer, för då kan man se på Netflix samtidigt. Nu har barnen precis åka till skolan, så nu ska jag ut och trampa och se sista avsnittet av House of Cards.

På tal om scooters, vi hade kompisar här i våras och de ville låna barnens "kickbikes" som det kallas i Sverige(!). Våra barn trodde inte sina öron!

Desiree sa...

Jag tycker också att det är enklare att springa på löpband jämfört med utomhus. Men å andra sidan är det trevligare med en ute runda om vädret är nice. Just det där med att rensa undan känns så himla skönt och befriande. Jag älskar den känslan. Det är ju sjukt vad man lätt sammlar på sig grejor.
Underbart att sonen känner sig bättre. Lite jobbigt att knappt kunna vara hemma och ta en sjukdag med oro för allt man ska missa i skolan. Så borde det ju inte riktigt vara.
Kul med besök.
Kram!

Bodil sa...

Vad härligt att ni får besök av din lillebror med familj.
Hur länge stannar de?
Duktig du är som springer på löpband. Vi har ett i källaren men jag går bara på det. Här finns rundor runtomkring här på grusvägarna men här är såna enorma backar att jag oftast håller mig till löpbandet.
Visst är det skönt att rensa ut och få undan saker, känns befriande.
Ha en fin helg!
Kram Bodil.

Marina sa...

Härligt med besök - ha en jättebra helg!

Annika sa...

Älskar den där känslan då man rensat ur ngt. SÅ skönt.
Vad roligt med besök hemifrån. Ni lär ju få så kul.
Trevlig helg!!

Martina sa...

För mig blir det ocksa mest löpband i Nice. I vart kvarter är det för backigt och alldeles för smala vägar för att kunna springa.
Längtar efter att börja träna igen...

Vad använder du för app för att göra sa gulliga hjärtan?
Kramar