tisdag, september 17, 2013

Här fortsätter sommaren

Vi har fortfarande sommar i Madrid. Varm sommar. Tidigt om mornarna är det svalt och skönt ute, bara 15 grC eller så.

När jag hämtar barnen efter skolan kommer de flämtande som hundvalpar efter att ha gått backen upp till där jag står parkerad. 30 grC är varmt med skoluniform på och ryggsäck full av tunga böcker. Svettiga fötter i de svarta läderskorna.

Kidsen slänger sig över de kalla vattenflaskorna jag har med mig. Sonen sveper sin literflaska direkt.

Hösten har inte kommit till Madrid än.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Det är konstigt med den typen av värme i september när man är uppväxt med att dra fram boots, skinnjacka & halsduk vid samma tidpunkt typ.. hela sitt liv :)

Desiree sa...

Här vet jag inte riktigt vad som hände men hösten slog till pang bom i förra veckan. Senaste dagarna har det kommit sååå mycket regn men idag skiner dock solen. Det var riktigt kallt imorse då jag cyklade till min tyska med bara 12 grader. Har packat undan alla sommarkläder som shorts och klänningar nu är det jeans och cardigans som gäller.

eastcoastmom sa...

Sandra: Men jag längtar efter höst....!

Desiree: Vill också ha mysiga höstkläder. Är trött på sommarklänningar och flipflops.

Bodil sa...

Här har hösten kommit och det har blivit kallt, brrr.
Njut av värmen.
Kram Bodil.

Mollychick sa...

Låter härligt! Samtidigt som jag är jätteglad över att jag kan gå i jeans och tröja idag:)

Martina sa...

Samma här!!