fredag, juli 12, 2013

Hemma igen

Imorse landade vi i Madrid. Trots att vi flög business - det är expat-lyx! - sov vi inte speciellt bra. För varmt på planet. Så nu går vi omkring som halvsovande här hemma, barnen och jag.

Maken kommer om några timmar, han har varit i Moskva några dagar.

Jag ser förresten ut som en zombie på ena ögat! Det började just innan vi skulle gå på flyget på JFK, ögat kändes irriterat och som om jag hade något i ögat. När jag kollade i en spegel hade jag som en röd fläck på ögonvitan, köpte ögondroppar på flygplatsen men ögat har bara blivit rödare. Inte snyggt alls. Nu säger i alla fall Sonen att det var som en svullnad på ögat förut och att den gått ned, så det är väl bättre. Jag har inte ont och kan se som vanligt.

Men som sagt, det ser otäckt ut.

7 kommentarer:

Bodil sa...

Vad läskigt med ögat hoppas det blir bättre snart.
Tack för din Grattis hälsning.
Ha en fin helg!
Kram Bodil

Charlie sa ... sa...

Välkomna hem!

Det var varmt på flyget över till USA med....sov inte heller bra.



Annika sa...

Se där, en sådan lyx får inte jag som är Local. Never ever.
Och varje ggn hoppas jag att jag ska bli uppgraderad, haha!!
Jag kan inte sova alls på flyg, men om jag skulle få sträcka ut mig i business skulle det vara lovely!!

Hoppas det känns bra att vara hemma igen. Snart Sverige?
Kram

Annika sa...

Jag har också haft bristningar i ögat 2 ggr. Ser hemskt ut, men det går över ganska snart.

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Desiree sa...

Skönt att ni är hemma i Madrid. Hoppas du får sova bättre i natt. Kanske värt att kolla upp det där med ögat hos läkare. Fick något liknande för många år sedan som var en typ av ögonsjukdom som var otroligt smittsam. Det kliade som tusan och var superrött i någon vecka men det gick över med ögondroppar och salva som jag fick av läkare.
Kram!

eastcoastmom sa...

Tack alla för omtankar! Jag ser ut som en zombie på vänster öga... halva ögonvitan är blodröd... men det gör inte ont och jag ser som vanligt. Tror att det är lite mindre rött nu på morgonen, så...