torsdag, juni 13, 2013

Veckans torsdagslista. Bara sådär.

Finals. Dottern har sina sista idag, matte, latin och science. Och Sonen har två idag, biologi och engelska. Den här veckan fungerar så att eleverna har tre längre perioder varje dag, då kan de ha prov eller studietid. Eller gymnastik, som Sonen har sist idag. Ska bli skönt när den här veckan är över. Riktigt skönt.

Värmen är här. Jag klarar bara inte av att sova när det är varmt, men än så länge har vi klarat oss utan att slå på luftkonditioneringen. Kollade att den funkar imorse - jepp! - för jag tror att inatt kommer det kännas för varmt. Men vi brukar inte dra ner temperaturen så lågt, det ska kännas behagligt inomhus, inte som en frys.

Tävla mot mig själv. Jag är ingen tävlingsmänniska och behöver inte moroten att ha ett lopp att träna inför. Men jag älskar att springa, träna spinning och yoga. Bland annat. Då kan jag tävla med mig själv, springa extra fort, lite längre, ge lite mer på spinningpasset och öva på att hålla balansen bättre i yogan. Om jag vill, just den dan. Idag sprang jag extra fort och långt på löpbandet, känns fantastiskt!

Tystnad. Den där tonåringen här hemma klarar inte av att någon pratar med honom på morgonen. Han har även svårt för att höra sina föräldrar och sin syster prata med varandra. Nä alla ska vara tysta. Rätt musik går bra. Inte såpass allvarligt att han får några tonårsutbrott, men han blir sur och går undan, stänger dörren om sig. Ändå kan jag ge mig på att så fort han kommer till skolan börjar han snicksnacka med sina kompisar utan problem... Tonåringar är knepiga.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag kan inte sova då det är varmt. Vi har både AC och fläkt på natten.
Det är kallt, men det gillar jag :-)
PÅ dagarna kan det ibland bli så kallt inne att jag måste gå ut och värma mig, speciellt om jag sitter vid datorn och skriver...
Vi har termostaten på 73 F. Min granne har den på 76 F. Lite för varmt för mig.
JAPP, tonåringar ÄR knepiga. En egen sort :-)
Snart är alla finals över, så skönt!!!

eastcoastmom sa...

Yay! No more finals här!!!