tisdag, juni 18, 2013

Spännande morgon

Ja det var lite FÖR spännande här på morgonen när jag skulle skjutsa barnen till skolan.

Portvakten vinkade frenetiskt när vi skulle köra ut på gatan. Han pekade på bilen och hojtade nåt.

Jag förstod direkt eftersom det var något som kändes fel med bilen:

Punktering på ena bakhjulet.

Ironman som just åkt till jobbet svarade inte på sin mobil. Norrländskan svarade och kunde turligt nog skjutsa barnen, hon var ändå påväg med sina kids till en annan skola i närheten.

När jag vinkat av barnen och gick till bilen står portvakten och kollar i bakluckan. Han har hittat extradäcket och verktyg: Det här fixar jag, sa han, men jag kan inte göra det förrän om en timme.

Gissa om jag är tacksam!

Sen var jag hemma hos Norrländskan som bjöd på fantastisk tårta. Den vill jag ha receptet på!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilken snäll portis!!! Och tårtan såg hur god ut som helst! Wow!!

Hanna sa...

Vad god tårtan ser ut!

Desiree sa...

Åh vad snällt och otroligt gulligt av portvakten. Sådant blir man så glad och tacksam över. Vilken tur att barnen kom till skola i tid också med tanke på lektioner och finals. Tårtan vill jag också gärna ha receptet på för den ser kanongod ut.
Kram!

Annika sa...

Det blev en bra dag iallafall med snäll portis och tårta hos din kompis.
Not too shabby :)

Taina sa...

Ingen kul start på morgonen. Tur att det finns snälla människor i ens omgivning. Kom att tänka på min väninna i Sverige som fick punktering på väg till jobbet. Där stod hon i kort-kort och högklackat. Det fanns många "snälla" människor som stannade för att hjälpa henne. En höll i ett verktyg, en annan i reservdäcket, en pumpade upp bilen osv. Så nästa gång om portisen inte är i närheten, ta med en outfit i bilen (emergency kit) som kan dras på för att locka hjälpsamma människor...

Cari sa...

Vilken tur med uppmärksam portis och en väninna som kunde hjälpa dig.
Livet är ofta bra!