söndag, juni 16, 2013

Nästan hel familjen igen

Konstig helg det här, särskilt för mig. Ironman bortrest och barnen ganska upptagna. Igår var de båda iväg flera timmar på skolans Summer Fair, jag hade inte lust. Sen hade Dottern sin gulliga svensk-mexikanska kompis här, de badade, tittade på film och bakade de ljuvligaste cupcakes.

Sonen vad bjuden till en spansk klasskompis på sleepover. Det är killen vars pappa har extremdyra bilar. Och två swimmingpools. Fotbollsplan. Basketplan. Tennisplan. Sauna. Och lunchen idag fixades av tre kockar.

Jo jag blir lite matt. Men det är bra att kunna umgås med personer från olika bakgrund, det är ju det, så why not liksom. Jag hämtade Sonen idag sent på eftermiddan och han hade haft hur kul som helst. Bra.


Under tiden i vår lilla värld. Jag och Dottern hade pizzalunch och det var jättegott. Tunn pizza på krispig botten. Just the way we like it.

Nu väntar vi på Ironman som landar sent ikväll. Han mådde oförskämt bra sa han när jag pratade med honom. Längtar.

1 kommentar:

Desiree sa...

Kul att barnen har fullt upp och har kul med kompisar. Jag tycker just detta med möten av personer man aldrig annars skulle träffat om man hade bott kvar hemma på ett ställe hela livet är väldigt givande och spännande som expat. Man lär sig väldigt mycket på sådant. Förstår att du längtar efter Ironman. Snart är familjen helt sammlad då han kommer hem.
Kram!