torsdag, maj 16, 2013

Torsdagslistan, 16 maj


Cupcakes. Igår bakade Dottern för första gången Red Velvet cupcakes, det är Sonens favorit. De blev sanslöst goda, och fina att se på också.

Nedräkning. Idag är det precis sex veckor tills vi flyger hem till Connecticut på två veckors semester, just när barnen slutat skolan. Vi ska träffa vänner, shoppa, äta god mat och ta hand om vårt hus inför de nya hyresgästerna.

Still going strong. Den mailinglista för utlandssvenskar jag startade 1997 finns ju fortfarande kvar och ännu förundras jag över hur fantastiskt det är att ha runt hundra "grrringos" spridda runt världen med kunskap om allt möjligt. En av originalmedlemmarna hävdar att jag uppfann social networking på internet, men nä, den äran kan jag nog inte ta åt mig i alla fall. Ganska nöjd ändå.

Ferrari. En av Sonens kompisars pappa har en Ferrari. När kompisen var här i helgen blev han hämtad av pappan i den där bilen. Sonen är svårt impad.

Sparristider. Löjligt billigt med färsk sparris just nu. Idag snabbstekte jag sparris i olivolja och slängde på en bädd av sallad och tomater. Underbart gott.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Mmmm sparris tider är härliga och goda tider. Njuter för fullt av dessa gröna godingar. Din dotters cup cakes ser otroligt smaskiga ut. Kul också att ni har resan hem till Conneticut att se fram emot. Jag tycker det är fantastiskt att faktiskt ha flera hem runt om på jorden.
Wow förstår att sonen din blev impade över att få åka Ferrari. Vem skulle inte bli det liksom :-)
Kram!

Anne sa...

Seriöst, jag tror inte jag skulle kunna baka så fina cupcakes. Hon är verkligen otroligt duktig, din dotter.
Säger som Desiree, kul ni har resan till Connecticut inbokad och att se framemot.
Du skrev nya hyresgäster, vilket leder mig vidare till frågan hur länge tror du ni stannar i Spanien? Jag minns att du inledningsvis skrev några år var planen och tills sonen börjar High School (eller kanske jag rört till det och minns helt tokigt nu), står det fast eller hur tänker ni?

eastcoastmom sa...

Desiree: Vi ser fram emot resan hem, och sen hem till Sverige. Många hem är det...

Anne: Tror på ett år till här, då skulle Sonen ha tre år HS i CT. Men vem vet...

Annika sa...

Trevligt med resa tillbaka till CT.
Förstår om ni gläder er över det.
ÅÅ att få åka Ferrari, det skulle jag inte säga nej till heller.
Ha en fin helg!!

Annie sa...

Åh, sparris. Med smör. Eller hollandaise. Eller bäggedera. Mmmmm.

Charlotte sa...

Hur kommer man åt den mailinglistan för utlandsvenskar? Är på väg ut ur Sverige efter utbildning och sejour, och skulle vilja önska annat nätverk. ;)