torsdag, maj 23, 2013

Let´s do a Thursday list, shall we

Going all Apple. Äntligen är Maken helt över på min sida vad gäller teknik. Han har en iPhone! Han började så smått för några år sen med en iPad, sen köpte han en MacBook och nu, halleluja!, en iPhone. Det är förresten jag som har hand om det mesta av tekniken i den här familjen, gör backuper och fixar med trådlösa nätverk. Nu är Sonen på gång också, känns bra att nån mer i familjen kan.

Sova sött. Den senaste veckan har jag sovit uselt. Otroligt dåligt. Haft svårt att somna. Vaknat mitt i natten och inte kunnat somna om. Eller klassikern, vaknat vid fem på morgonen och då är det ju lögn att somna om. Men inatt sov jag sju timmar isträck. Ny energi!


Kaffe och väder. Trevligt kaffe med Norrländskan idag, vi var iofs på samma Newcomers Coffeemorning i tisdags, men då kan man ju inte snacka så mycket. Egentligen. Dessutom övade jag min portugisiska med några brasilianskor. Och vädret, det är som svensk sommar, perfekt tycker jag som inte gillar den stekheta värmen.

Finals coming up. Om bara dryga två veckor är det finals, slutprov, för barnen. En vecka med bara prov. Sonen som nu fått en del rutin på det här har redan börjat plugga. Bra. För det blir tufft.

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag är teknikens fasters faster.
Jag kan absolut noll om nätverk och dyl.
SÅ bra att du KAN det. Jag känner mig så frustrerad så ofta.
Det liksom bara SKA funka allting, haha.

Att sova dåligt är hemskt.

Ert väder ÄR idealiskt.
SÅ bra temp det där.

Anonym sa...

Min man såg även "ljuset" och har nu allt som man kan ha inom Apple. Vilken skillnad! Han ville inte ge upp sin Blackberry men nu så! Nöjd är han också.

Ha en bra helg

Kram Marie

Desiree sa...

Usch det där med att inte kunna somna eller vakna alldeles för tidigt och inte kunna somna om är sååå jobbigt och drygt. Har sådana perioder ibland också och när man sedan får sova gott en natt så uppskattar man det där med god sömn MYCKET.
Dags att ladda inför finals alltså. Det kan vara pressande och nervöst men jag tror säkert att det går bra för dina barn som verkar vara duktiga och väldigt ambitösa.
Hoppas ni får en mysig och trevlig helg med sol för här ska det fortsätta regna och vara kallt.
Kramar!