måndag, april 08, 2013

Today was one of those days

Vädret framöver ser ju helt ok ut. Me like a whole lot.

Jag har haft en helt normal måndag med träning, handlat mat, tvättat några maskiner och lagat mat. Och inte pratat med en endaste person. Inte träffat nån jag känner.

För det är ju så det kan vara, livet som expat, riktigt ensamt ibland. Antingen hör man till en klick som träffas ofta och mycket, gör allt tillsammans. Eller så känner man ett fåtal personer och då kan många dagar vara ganska ödsliga.

Nej min dag har inte varit dålig. Men den har varit tyst. Liksom.

(men så hämtade jag barnen efter skolan och sen var det inte tyst här hemma längre: har börjat planera Dotterns födelsedagskalas på tema choklad, och analyserat hur fotbollar tillverkas i lågprisländer med Sonen, hans läxa i Geografi)

6 kommentarer:

Desiree sa...

Åh det där vädret ser så skönt ut. Jag har också haft en tyst dag idag. Varit på gymet och tränat men inte träffat någon jag känner. Som du säger så blir det många sådana dagar som expat. Jag känner några få men inte många. Jag känner ändå stor lycka att ha lärt känna några stycken redan efter så kort tid.
Kram!

Sara (Skutevik) sa...

Tack för ett väldigt ärligt inlägg. Jag känner igen mig i att det är ganska många tysta dagar i expatlivet.
Här börjar skolan i dag efter springbreak,
så hej vardag ;)
Hälsningar från Sara (skutevik) i Dubai

Gabriella Kruger sa...

Ja så är det! Det är nog det jag saknar mest med att jobba; kollegorna! Några andra vuxna än maken ;) Men på onsdagar och fredagar får jag min sociala dos när jag går på pilates. Det roligaste av allt är att jag då träffar riktiga sydafrikaner och inte expat fruar.

Anonym sa...

Hej hej!
Same same here...
Idag är det dessutom ösregn, jag kör punktmarkerad städning av vissa "oroshärdar" i huset. Ganska skönt faktiskt. Skönt med vardag efter spring break, men jag önskar vi hade haft lite mer vår!!!
KRAM från Frankrike

Annika sa...

Vi har dubbelt så varmt som ni, närapå.
Helt galet hur det kan gå från inget till ALLT på bara ett dygn.
Jag vet, visst är det ensamt ibland.
man kommer in i sin lunk. Jag har inget emot det egentligen, mkt för att jag har min svennegrupp som jag träffar ofta.
men jag tycker det är skönt att vara ensam också. Nu efter ett intensivt och fullmatat besök hemifrån känner jag mig ganska trött.
Dock, jag är så tacksam över mina svennar och andra vänner.
men att träffa ngn och umgås varje dag, det behöver jag inte.
Kram!!

eastcoastmom sa...

Tack för alla tillrop och igenkännanden!
Jag gillar att vara ensam, men inte alltid... Lite smått avis på Annikas svennegrupp, som jag haft liknande på alla andra platser jag bott på...
Kramar!