fredag, april 05, 2013

Going fashion blog. Kind of.

Ibland ser jag nåt på en annan blogg som väcker vill-ha-begäret rejält. Och har jag möjlighet så vill jag då självklart iväg och shoppa.

Det hände häromdan. Jag såg samma blus på flera bloggar och tänkte "jag vill också ha!". Trots att jag var lite misstänksam inför passformen.

Igår kom jag iväg på en snabbis till H&M och där fanns den. Blusen.

Och jag provade.

Men började skratta.

För den satt verkligen katastrofdåligt på mig. Jag såg ut som en Michelingubbe. Blusen är oversize och i teorin kan man tro att det är nog snyggt tillsammans med riktigt smala jeans. Jo tjena! det funkade inte alls på mig som är en tvärhand hög. Jag såg bara komisk ut.

Å andra sidan är jag nu lugn i vetskapen att jag provat blusen och att den inte passade just mig.


3 kommentarer:

Martina sa...

Ja sa kan det vara ibland. Men det är skönt att vet. Da behöver man inte ga och sukta längre i alla fall.
Kramar

Susanne sa...

Jag har haft samma längtan att prova denna blus men nu vet jag att jag kan lugnt stanna hemma, behöver inte sukta mer. Har varit tveksam till dragskon nertill.
Kram

eastcoastmom sa...

Martina:
Man måste stilla sin nyfikenhet.

Susanne:
Den där blusen är gjord för fotomodeller på 1.80... På mig adderade den typ 50 kg..