fredag, mars 08, 2013

The perfect Friday treat

Uttråkad Dotter här hemma efter skolan. Sonen är hemma hos en kompis, hon har inget att göra.

Såklart hon vill baka. Jag föreslog chokladbollar och lämnade köket för att vika ett berg av tvätt.

Sen kom jag tillbaka och hittade detta underbara fat med ljuvliga chokladbollar. Hon använder strösocker att rulla dem i, inte lika messy som pärlsocker.

Det är Internationella Kvinnodagen och jag hade tänkt skriva nåt men fick second thoughts, det var för bitskt. Kanske tar jag mod till mig senare. En annan gång.

Här har vi i varje fall bokat camp till barnen en vecka i augusti. Verkar så himla kul att jag också vill åka! Avis big time!

5 kommentarer:

Mollychick sa...

Mums!! Tror jag ska göra samma här! :)

eastcoastmom sa...

Gör det, så fantastiskt gott! Nostalgi.

Charlie sa ... sa...

Jag skulle gärna vilja hänga med på camp ;)

Gott med chokladbollar, perfekt en fredag.


Ha en fin helg

Kram!

Liz sa...

Vad det later spannande med camp! Beratta garna mer och vad ni har for erfarenheter av just detta. Har i USA ar det ju nagot som ar vanligare kan jag tro an i Europa eller? Har aldrig skickat Cassie pa camp, vet inte om hon (las jag) skulle "vaga" att vara ifran varandra eventuellt langt borta oftast out of state i en vecka eller mer..:) Men dom aker till samma, samma aktiviteter? Hursom, later jattekul bara nar man hor ordet camp!

Gott med lite Fredags treats ala dottern!

Ha en fin helg, stor kram!

Anonym sa...

Lite bitskt på internatinella kvinnodagen hade varit kul och uppfriskande att läsa. Tänk aldrig "den andra tanken" nästa gång. Skriv och publicera:)

Kram Jennie