torsdag, februari 07, 2013

Thursday on my mind

Spanska bilförare. Skulle kunna skriva massor av inte-snälla saker. Men bara en sån sak som att de kör om stillastående skolbussar som är i färd med att släppa på eller av skolbarn. Jag blir lika chockad varje gång. I USA är det en riktig allvarlig förseelse att inte invänta en skolbuss. Snudd på dödsstraff.

Lyssnar på Spotify. Vi har just signat upp och nu skapar jag spellistor för fullt. Jag som inte brukar lyssna på gammal musik, är inte speciellt nostalgisk av mig, har skapat en spellista med 80-talsmusik som jag spelar om och om igen. Lite oroväckande, eller. Men just nu lyssnar jag på Lana del Rey.

Spanjorskor och kläder. Här ser man inte så många som går omkring i träningskläder hela dagarna, i Connecticut var normal mammauniform yogakläder eller tenniskläder, gärna av märket Lululemon. Men här är det höga klackar och snyggkläder som gäller. Inte jag dock. Och när jag tränat på morgonen måste jag duscha och byta kläder, man blir svettig av att ge allt. Finns inte en chans i universum att jag kan visa mig efteråt. Sen blir det jeans för resten av dan, eller hasa omkring i mysbyxor om jag bara är hemma och fixar.


• Sportlov nästa veckasemana blanca som det kallas här. Vi flyger till Lech, Österrike, på lördag och hoppas på bra snö, god mat och jag tar med yogamattan för att träna de dagar jag inte åker utför. Jag är och kommer alltid vara en nybörjare på utförsåkning, till skillnad mot övriga familjen.



6 kommentarer:

Desiree sa...

Usch läskigt att de kör om skolbussar som stannat för att släppa av barn. Det blir man ju mörkrädd över.
Intressant det där med kläder och hur pass mycket man klär upp sig i olika länder. Minns att det var någon som skrev på sin blogg att amerikaner framförallt klär sig för att vara bekväma och det ligger nog något i detta. Jag kan dock tycka att man kanske inte ska gå runt i träningskläder hela dagarna eller myskläder om man ska ut, om man bara ska vara hemma är ju en annan grej. Jag måste också duscha och byta om då jag varit och tränat som du.
Kul att ni ska till Österrike. Hoppas på att ni får det riktigt bra där. Jag kommer också alltid att vara nybörjare på sätt och vis men hoppas på att få mer erfarenhet nu när vi bor så nära Alperna och skidbackarna.
Kram och trevlig helg.

Anonym sa...

Härligt med punktform!
Och Lech låter alldeles underbart. Själva blir det backen på lördag, då mamma fyller år! Fira dagen lång alltså. Härligt!
KRAM!

Annika sa...

Ruggigt med skolbussarna. SOM du säger blir det dryga böter om man kör om här.
Skulle inte komma på fråga.

Jag är nog den enda som inte kör Spotify.
Har visserligen Spotify på datorn, men lyssnar aldrig.
Har du din på mobilen?
Tror det är bättre.

Samma uniform bland morsorna här hos oss som i CT. Lägg till North Face också o lite mommy jeans så är det komplett, haha.
Jag klär upp mig mer än mina amerikanska systrar.

Vad mysigt med sportlov. Saknar det. Vi har inget s¨nt, men vet att er kommun i CT har.
LYX!!!
I WISH!!!
Jag fixar inte slaom längre. Mina knän grejar det ICKE!

Kram!

eastcoastmom sa...

Desiree: Ska bli kul att se hur du utvecklas som skidåkare!

Cirkussolfors: Kul att du gillar punkterna. Ser fram emot nästa vecka och skidor.

Annika: Jag blir tokig på hur farligt de kör ibland här... Jag har Spotify på datorn, sen kör vi från den till stereon, Sonen och Dottern har på sina iPods, via mitt konto. Sportlov, we like a whole lot!

jenny - mammaliv i Nashville sa...

Oj vilka intressanta iakttagningar!

Martina sa...

Bilkörandet i Spanien är nog ungefär likadant som här i Frankrike. Här kan man köra om allt och alla hur som helst, var som helst och när som helst!

Spotify har jag aldrig testat.

Här är det ocksa mycket uppklätt och höga klackar. Jag är som du, duschar och byter om efter träning. Mest jeans och mjukisar hemma.

Vi har ocksa snart "sportlov"! Skönt!
Kramar