onsdag, februari 20, 2013

Give me a good salad

Det är ju det godaste och enklaste som finns. Svänga ihop en sallad.

Dessutom perfekt för mig som oftast äter ensam lunch. Hemma i köket.

Åh jag väntar fortfarande på när det där lyxiga livet som expat ska dyka upp. Med luncher på restaurang varje dag, ladies who lunch, skulle inte tro det.

Idag har jag farit omkring som en tätting. Tränat, tvättat, lagat mat, handlat mat och lekt lite hacker vid datorn. Faktiskt mycket nöjd med vad jag lyckades med. Hela familjen kommer bli glada!

4 kommentarer:

Desiree sa...

Det där såg väldigt gott ut. Det är prefekt tips för mig. Jag äter ju också nu mer ofta lunch hemma själv. Då kan man snabbt svänga ihop en god sallad och ta vara på lite rester ibland också.
Hi hi inga lyxiga resturang luncher med the ladies här heller :-)

Kram!

Annika sa...

Sallad är gott.
DET tycker jag också.
Men ibland blir jag så kall av dem.
Så nu på vintern blir det verkligen spännande för mig: BURKSOPPA!!
Ja, jag hör juuuublet ;-)
Ikväll ska jag fixa sallad till vinklubben. Det blir en med kyckling och avocado och mango.
Din ser sååå god ut.
Kram!

Anonym sa...

Haha, så ser ofta mina luncher ut...kunde varit min tallrik. Eller blir det omelett...eller knäcke med banan eller avokado!
Kram från frankrike

Anonym sa...

Känner igen det där med avsaknaden av lyxhustruliv :) Inför vår USA-flytt sa jag att jag skulle ligga på soffan och äta praliner när folk undrade vad jag skulle sysselsätta mig med, men de där pralinerna ligger kvar i skåpet, för det är ju fullt upp hela tiden även om man är hemmafru.

Min bästa lunchsallad är kokta klyftade rödbetor med ruccola, fetaost, nötter och grapefrukt. Jag gillar när salladen inte är helt kall.