torsdag, december 13, 2012

Just a week to go

En vecka kvar, sen flyger vi till Connecticut och firar jul och nyår! Ironman bokade om vår flight för en vecka sen eftersom Iberia hotade med strejk, nu verkar den inte bli av, men vi behåller morgonflighten i alla fall. 

Det är så otroligt viktigt att barn får vara bäst ibland. Få briljera lite. Lysa. Har tänkt på det sen i lördags då Sonen kom hem efter att ha åkt skridskor i tre timmar med en kompis, och var så otroligt glad och speedad. Vi fick sms från kompisens pappa som var svårt imponerad av Sonens skridskoåkning, tydligen var han bäst på rinken - vilket egentligen inte förvånade oss. Vår hockeykille.

Ingen julkänsla alls... Madrid är liksom inte jul för mig.

Hänga tvätt är ingen höjdare. En del tvätt hänger man ju även när man har torktumlare, men att hänga all tvätt är blä. Saknar torktumlare...

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Kul att ni ska fira jul här borta!
Och det där med att barnen ska å känna sig riktigt bra ibland håller jag med om! Haha igår när vi bakade och jag sa att jag tyckte E var så duktig på att "rulla" lussebullarnas "s-form" sa hon helt enkelt "ja jag vet visst är jag jättebra på det här!". Inget skryt utan bara en känsla av att hon kände att hon faktiskt var riktigt bra och hade full koll och lev nöjd med resultatet. Man önskade att det fick hänga med upp i åren också den känslan. :-)
Och du hänga tvätt är inte så kul. men du kan ju glädja dig med att du är mycket miljövänlig!
Kram!!

eastcoastmom sa...

Saltis: Visst är det så! Att vara bäst på allt jämt tror jag inte är bra, men att känna ibland att "det här är jag verkligen bra på, bäst faktiskt" det är en bra känsla.

Desiree sa...

Härligt och så kul att ni ska till Conneticut och fira jul där. Kommer ni att fira i ert hus eller hos någon vän? Har ni huset uthyrt nu medan ni bor i Madrid? Blir glad av att läsa om lyckan hos din son över skridskoåkningen. Självklart är det jätteviktigt att ibland få känna att man kan och får briljera.
Kram!